ВелоЖитомир

форум велосипедистів м.Житомира

  • Аватар користувача
Аватар користувача
By jazzec
#60559
У кожного з водіїв, не важливо - авто, мотоцикла, мопеда, велосипедиста чи пішохода , рано чи пізно може настати момент, який називають ДТП(дорожньо-транспортною пригодою). У когось він трапляється в перший місяць за кермом, хтось їздить без аварій десятиліттями і вважає, що це його особиста заслуга. Але реакція на перше ДТП і в тих, і в інших, як правило, одна. Що ж тепер робити? Спробуємо прояснити.

Насамперед - без паніки і без нервів. ДТП ніколи не відбувається вчасно, коли у вас немає ніяких справ і купа вільного часу. Тому першою справою переконавшись, що ви самі, ваші пасажири або люди «на тій стороні ДТП» не постраждали, потрібно глибоко вдихнути і змиритися з тим, що все вже відбулося і вам належить пара-трійка не найприємніших годин. Панікувати, нервувати, кричати на іншого учасника або недоречно підвернувся на шляху проходження стовп, звичайно, можна. Але зиску з цього, окрім викиду емоцій, рівно нуль. Ясна річ, що задоволення від подальшого процесу ви не отримаєте, але от повернутися додому з мінімальною втратою нервових клітин ми вам постараємося допомогти.

Дана пам'ятка складена з узагальненень з ПДР, досвіду водіїв автотранспорту, аналізу найбільш вживаних водіями помилок у разі причетності до ДТП(зібрано на просторах інтернету) а також особистого досвіду.
Пам'ятка має інформаційний характер, і "підігнана" під найбільш поширені випадки.

ДТП - подія, що сталася в процесі руху транспортного засобу і з його участю, при якому загинули або поранені люди, пошкоджені транспортні засоби, вантаж, споруди. Учасниками ДТП є особи, які мають до нього безпосереднє відношення.
Навіть саме незначне ДТП - сильний стрес для його учасників. Шоковий стан робить людей беззахисними, тому правим нерідко визнається той, хто швидше орієнтується в ситуації і займає більш активну позицію.


При дорожньо-транспортній пригоді водій, причетний до нього, зобов'язаний:

Убезпечити місце ДТП
Зупинити (не пересуваючи) транспортний засіб;
Перша дія після зупинки транспортного засобу - озирнутися навколо і оцінити обстановку, виділивши ті моменти, які дозволять захиститися згодом від можливих звинувачень (вони можливі навіть у тому випадку, якщо на перший погляд здається, що повністю неправий інший учасник події). Важливо не панікувати, не вступати в конфлікт з іншими учасниками ДТП. Перебуваючи у збудженому стані, не варто давати ніяких необачних обіцянок, розписок, категорично не рекомендується віддавати або приймати в заставу документи.

Увімкнути аварійну сигналізацію і виставити знак аварійної зупинки (миготливий червоний ліхтар)(стосується автомобілів та мотоциклів, використайте для цього автомобіль іншого учасника чи свідка), попередивши, таким чином, інших учасників дорожнього руху та позначивши місце зіткнення.

Не переміщувати предмети, що мають відношення до події.
Залишити транспортний засіб на місці зіткнення, не намагатися зібрати фрагменти частин деталей/вузлів, пластикові деталі та інші частини, так як за положенням фрагментів встановлюються деталі та обставини ДТП. Ні за яких обставин не пересувайте транспортний засіб до приїзду співробітників ДАІ та складання схеми ДТП.

Надати медичну допомогу
Якщо є постраждалі, існує загроза здоров'ю чи життю учасників ДТП, негайно викликати "Швидку допомогу" за тел 103, а в екстрених випадках - доставити постраждалих на своєму або попутному транспорті в найближчу лікувальну установу. Повідомити своє прізвище, реєстраційний знак транспортного засобу (з пред'явленням документа, що посвідчує особу, або водійського посвідчення і реєстраційного документа на транспортний засіб) і повернутися до місця події.

При необхідності, вжити всіх можливих заходів для надання долікарської медичної допомоги потерпілим.

Збір даних свідків; викликати ДАІ чи ні?
Зателефонуйте рідним, друзям, колегам, будь-кому, кому ви довіряєте і хто зможе оперативно прибути на місце ДТП, щоб підтримати вас морально, фізично та порадою.
Зателефонуйте, у разі наявності такої можливості, до адвоката, що спеціалізується саме у справах про ДТП для отримання попередньої консультації.
Необхідно максимально докладно описати обставини ДТП і ситуацію на місці (кінцеве розташування ТЗ, місце зіткнення та ін.)

При незначних пошкодженнях ТЗ, в разі, якщо учасники ДТП визначилися з винуватістю сторін, і винуватець згоден відшкодувати збиток на місці зіткнення можливе прийняття рішення про відшкодування збитків на місці події без оформлення ДТП працівниками ДАІ.
У разі, якщо один з учасників ДТП добровільно визнає себе винним і згоден відшкодувати збитки на місці аварії необхідно заповнити в 2х примірниках розписку із зазначенням місця події, даними учасників ДТП, даними автомобілів (марка держ.номер), коротким описом пошкоджень і зазначенням переданої суми. У розписці обов'язково вкажіть про відсутність осіб, що отримали тілесні ушкодження. Додатково до розписки буде корисним провести фотографування місця ДТП, і пошкоджень транспортних засобів(за принципом від великого до малого). До моменту оформлення розписки:
- Не можна пересувати т.з до оформлення розписки і отримання «свого» екземпляра з підписом другого учасника в свої руки.
- Небажано оформляти розписку і виїжджати з місця аварії не отримавши грошей.
Окремо звертаю увагу на те, що подібний спосіб (оформлення без ДАІ з подальшим від'їздом потерпілого з місця події, після чого викликається ДАІ, з'являються нові свідки та справа набуває зовсім іншого повороту.) часто застосовується в шахрайських схемах при ДТП, тому при найменших підозрах необхідно викликати ДАІ, але тільки зі свого телефону. "Оформлення" ДТП без ДАІ завжди несе в собі певний ризик і це потрібно добре розуміти.
ПДР дозволяють водіям самостійно скласти схему ДТП, підписати її і приїхати у найближче відділення ДАІ для реєстрації події та подальшого оформлення. Однак з огляду на відсутність у водіїв необхідних навичок для складання схеми, виділення і фіксації ключових моментів характеризують механізм аварії, цей спосіб навряд чи можна рекомендувати.

Повідомити про ДТП до міліції за тел. 102, записати прізвища та адреси очевидців і очікувати прибуття співробітників міліції.
Дані свідків та очевидців ДТП правильно записати на окремому аркуші і ні за яких обставин не варто віддавати ці дані іншим учасникам ДТП або інспекторам ДАІ. Повідомте інспекторам дані, але не передавайте лист із записами, щоб уникнути втрати даних. До прибуття ДАІ буде корисним обміркувати ті пояснення, які Вам належить дати співробітникам ДАІ. Не вживайте спиртовмісні чи заспокійливі засоби, вони можуть вплинути на аналізи еспертизи на предмет стану алкогольного чи іншого сп’яніння і відповідно на хід всієї справи, при необхідності не відмовляйтеся пройти таке медобстеження , інакше потім неможливо буде довести, що ви були тверезим за кермом.


По приїзду інпектора ДАІ

Схема ДТП - найважливіший документ, що фіксує обставини аварії. При знятті вимірів стежте за загальною шириною проїзної частини на схемі, відстані від узбіччя до коліс автомобілів. При складанні схеми ДТП всі автомобілі і предмети прив'язуються до одного узбіччя. Не можна прив'язувати один т.з. до лівого, а інший до правого узбіччя. Не можна прив'язувати заміри до предметів які легко пересунути в просторі (урни, знаки та ін.). В обов'язковому порядку прослідкуйте за тим, щоб на схемі було вірно зазначено місце зіткнення учасників, положення т.з. на проїзній частині, розміри і розташування слідів гальмування, юза. Звертайте увагу не так на схематичне зображення, а на цифри зазначені в схемі. У місці зіткнення від удару обсипається бруд і фрагменти легких деталей т.з. (осип), заломлюються сліди гальмування або волочіння транспортного засобу. Слідкуйте за тим, щоб місце осипу і її розміри були вірно вказані на схемі.

Протокол огляду місця події - тут словами записуються відомості, зображені на схемі, і додатково фіксується стан проїжджої частини, наявність ям, вибоїн, погодні умови, освітленість і видимість у напрямку руху і багато іншого. Уважно стежте за тим, щоб в протокол не потрапили дані, які спотворюють картину ДТП, або такі, які згодом можуть бути витлумачені двояко. У разі незгоди вимагайте внести зміни в документи, і тільки переконавшись у правильності інформації потрібно підписувати протокол. Протокол необхідно підписувати завжди. Відмова від підпису протоколу не зніме з Вас провини, і не говорить про незгоду з вказаними в протоколі даними. Підпис означає, що ви ознайомилися з протоколом. У разі незгоди з даними, викладеними в протоколі необхідно вписати в протокол те, з чим саме ви не згодні. Свої заперечення можна викласти письмово на окремому аркуші про що зробити відмітку в протоколі вказавши на наявність додаткових пояснень і кількість аркушів на яких пояснень написані.

Пояснення учасників ДТП - на перших етапах вивчення ДТП перевагу завжди має той учасник, який в первинних свідченнях дав менше інформації. По суті, давши менше зброї проти самого себе. Завжди на місці події слід розглянути можливість не давати взагалі ніяких свідчень. Типова помилка - учасник аварії намагається дати пояснення відразу і якомога більш докладніше. Важливо розуміти - все, що ви напишете буде насправді використано в першу чергу тільки проти вас, і вже потім на вашу користь. Для того щоб не давати свідчення можна послатися на шок, стресовий стан, погіршення самопочуття. Прямо заявляти про небажання давати пояснення на місці ДТП не варто, хоча таке право і гарантовано законодавством. При цьому необхідно брати участь у всіх діях, тобто проводити виміри, перевіряти дані вносяться в схему ДТП та інше.
Якщо прийнято рішення давати пояснення, то робити це потрібно без подробиць, всі пояснення повинні бути максимально простими й однозначними, без двозначних оборотів. Не варто давати ніяких цифр, вказуючи на швидкості, відстані та інше. З тієї причини, що ваш "окомір" напевно обдурить вас. Згодом всі цифри будуть оцінені експертом, і в результаті дії водія будуть неправильно оцінені на підставі його ж помилкових свідчень. Правильно вказувати на порушення з боку інших учасників ДТП, якщо такі мали місце. Обов'язково вкажіть, в чому Ви бачите порушення з боку другого водія, спираючись на конктретні пункти ПДР.

ДТП за участю пішохода - не намагайтеся самостійно везти постраждалого до лікарні (тільки, якщо ви не перебуваєте далеко від населених пунктів і швидку допомогу чекати довго). Надайте першу медичну допомогу і чекайте приїзду швидкої допомоги, укривши потерпілого теплою ковдрою, курткою чи іншими теплими речами. У поясненнях ніколи не пишіть про те, що "пішохід з'явився раптово нізвідки", "я його не бачив і не знаю звідки він взявся" і т.п. У поясненнях завжди має бути те, що ви його бачили, дорожню обстановку контролювали, пішохід несподівано вийшов на дорогу і у вас не було можливості запобігти ДТП.

Не можна ніколи і нічого писати під диктовку інспектора, що оформляє ДТП, підписувати незаповнені або порожні аркуші. Якщо ви не впевнені або плутаєтеся в описі виниклої ситуації - взагалі не пишіть ніяких пояснень на місці ДТП.

В ідеалі нехай ця пам'ятка нікому не знадобиться, але прочитати її варто і відкласти десь у пам'яті основні моменти, щоб при потребі скористуватися цією "шпаргалкою" аби зберегти своє або чиєсь здоров'я, життя та майно.

Бережіть себе!
Горбатый, Perya це подобається
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Пропускаєш покатушки та інші велоподії?! - SMS-інформування!