Сторінка 1 з 1

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:28 грудня 2018, 16:03
ТК Поліське Джерело
"ВелоБалтія"- інструкція до використання

(Огляд, нюанси, поради, туристична інфраструктура і особливості)

Прибалтика має свої особливості, як певно кожен інший регіон, але...
Чи не краще витратити 10-15 хв., і бути напоготові? Бо хоч можна констатувати,що мандрувати Прибалтикою комфортніше ніж Вкраїною (!), та все ж є багато нюансів які призводять до різних нештатних ситуацій! Тому хоча б п2. треба оглянути обов'язково!
Читаймо :ua:

Розділи:
1. ОСОБЛИВОСТІ і НЮАНСИ БАЛТІЇ.
2. САМІ ВАЖЛИВІ ПОХОДНІ ПИТАННЯ (бівак,вода,зарядка,інет,безпека).
3. ТУРИСТИЧНА ІНФРАСТРУКТУРА.
4. ЦІНИ - МАГАЗИНИ - СЕРВІС.
5. ДОРОГИ,ВЕЛОДОРІЖКИ, ІНШИЙ ТРАНСПОРТ (пароми, потяги...)
6. Незле тихе слово про БІЛОРУСЬ :mrgreen:
........
КАРТА МОЄЇ МАНДРИ
Зображення

1. ОСОБЛИВОСТІ і НЮАНСИ БАЛТІЇ.
РОЗКЛАДКА СПОРЯДЖЕННЯ.
Що я дуже рекомендую взяти в подібну велоподорож:
дзеркальце заднього виду (!)
задня велоблималка (бажано на акумуляторах, їздити з включеною доводиться навіть вдень)
Велошолом, станцію для одночасної зарядки кількох гаджетів, де дадуть (про це далі)
Базову аптечку (там дорого), походні "розходники" (ціни на все вищі, іноді помітно)
Зображення

2. Прибалтика виявилась дуже популярним серед Європейців регіоном. Особливо її "перлини" (Рига, Гауя і пр). Годі сподіватись на чисті від людей фото замків-палаців-краєвидів. Всюди натовпи, автобуси, селфі. Мене частково рятувало що я їздив в "несезон", і часто був циклон з Балтики -дощі і холод з сильниииим віііітром. Проте, на мосту що вів до Тракайського замка я простояв туманного холодного ранку з хвилин 20, поки зловив якесь вікно від натовпів між автомбусами туристів щоб відзняти шказочний втаємничений туманний замок! :oops: І вже за півгодини туман над озером розтягнуло! І особливо важко зробити панораму старого міста чи подібне, коли люди-машини переміщуються з кадра в кадр, програма не зшиває або рве(((. А влітку ж, з велосипедом старими вуличками Риги, наприклад - годі протиснутись.
Зображення

Зображення

Ну якщо вже згадав про долю фотографа, то маємо ще один нюанс: небо.В нас воно темне і тихе, зорі кружеляють собі... Рівень засвєтки нічного неба в Прибалтиці значно вище, і додатково -небо перерізують туди-сюди літаки. Тому жоден з треків що я робив не вийшов чисто зоряним :stid: .Ба, навіть на маленькі острови Балтики з населенням 400душ ноччю щось літає...
Зображення

Цікавою особливістю країн Прибалтики (помітив ще з вікна потяга, коли приїхав) є їхні поля. А точніш те, що всюди всеред полів ростуть поодинокі дерева. І нікому вони не заважають обробляти поля! Проте гарні кадри в бік з дороги вам зіпсують електроопори, що на відміну від України там не вздовж дороги а всеред полів тягнуться. Стільки гарних осінніх фотовпольовок зіпсували мені ці дроти! :-|
Зображення

Найбільшою особливістю Прибалтики буде мабуть те, що тут фактично немає сел, крім дачних масивів біля міст (Sity). А живуть тут на 90% хуторами, які відстоєні від дороги на 50-200м, як правило обсаджені ліском, рощою і не мають огорожі. Це дуж гармонічно виглядає, хоча додає трохи незручності мандрівнику, коли треба щось розпитати, набрати води і ін, про що в розділі 2. Хутори дуже рідко мають нумерацію як наші подвір'я в селах. Найчастіше вони мають назву від назви власника сім'ї, уявіть -власні назви! :) Вранці від хуторів діти над дорогою чекають автобус, який кожного окремо підбирає і відвозить до школи.Тобто немає посиденьок на лавках, спільних дворів, сварок із сусідами і проч))))).Бо хутори доволі рознесені між собою. Тільки з Литви, ближче до Білорусі вже з'являються типові села. Але й там вони частіше у вигляді "гнізд" - забудова якоїсь ділянки з кількох садиб, що якось родинно між собою поєднані.
Трохи фото садиб. Зверніть увагу на відсутність огорожі з колючого дроту під напругою, як в наших селах, ото :so_happy:
Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

А ще тут немає кордонів :ura:
І ось ви непомітно вже в Естонії, скільки там тої Латвії їхати
Зображення

А ось взагалі безо всяких флагів , межових стовпів і туристичних плакатів ви в Литві.
Так, той огороджений закритий будинок був прикородонним КПП між Л і Л з боку Даугавпілса. Як і немає обмежень мовних -майже всюди розуміють російську.В Естонії менше вже, тож там англійською яку місцеві в більшості знають ( не в приклад нашому пересічному громадянину).Складнощі були на острові Сааремаа -але там завчасно залиті в перекладач в смартфоні мови дозволяли елементарне дізнатись -як проїхати до церкви і под.
Зображення

Кордонів-огорож немає часто де, що допомагає зекономити. Наприклад майже всі цікаві старовинні зАмки звісно платні для відвідування, проте часто туди пробита народная тропа, десь зі схилів .Про це мені розказав один турист, піший. І ось 10Євро в Лігурді я зекономив, і замок побачив, хехе :-P
Зображення
Зображення

Трохи нюансів про рельєф-погоду.
Рельєфа тут немає.Крапка.(ну а що його писати).Похід можна їхати на сінглспіді, але тут ще є піски попід морем ;). І ще тут є Нац.Парк "Гайя", зі стрімкими серпантинами доріг. Я майже ні разу не бачив місцевих на МТБ, настільки все плоскотинне.На північ-сході Литви нарешті нудне плато змінюється безперервно хвилястити пагорбами в яких ховаються сотні озер -місцевість ця навіть навзу носить "Белла Двина" -Балтийский Озёрный Край (рус) ., і там справді дуже красиво!
Зображення

Від пісків узбережжя мою цеп рятувала смазка Smoove на основі воска і пр. За три тижні навіть з дощами 6 перших днів я всього лиш 3 рази змащував ним цеп, з тюбика з-під нафтізіна))). А Балтійського моря дуже хотілося- їхати вздовж, ночувати під хвилями :kazyavki: Проте...ви чули в наших прогнозах "циклон з Балтики"...так ось, те що доходить до нас це жалке подобіє. Коли тут фронтить -це виживання. Дорога пролягає часто просто над морем і їхати вкрай некомфортно, вітрюган дуже холодний (бо з півночі), і дощ чомусь дуууже мокрий :idea: .Тому ДУЖЕ РЕКОМЕНДУЮ зважати на прогноз погоди, коли там оце "циклон з Балтики". А море, мама, Amore mama (с) Л.Костенко ))), море те що Балтика -завжди сіре і холодне, навіть влітку. Вода тут геть не ота тропічно-смарагдовая як в Криму
Зображення

Сєвєр. І тому ялівець на острові Сааремаа. Ага, той що у нас в Карпатах в альпійському поясі, тут ти з велом крізь ялівець прешся плоским островом. Але як же він пахне!!!Це мабуть єдина незручність -зарості ялівцю, якщо туди вліз, бо вони звісно непролазні.
Зображення
....

2. САМІ ВАЖЛИВІ ПОХОДНІ ПИТАННЯ (бівак,вода,зарядка,інет,безпека).


Перед походом я звісно гуглив "ВелоПрибалтику", але дуже багато питань було- а що там, а як і пр. І тому у мене було кілька неприємних і непередбачуваних ситуацій.
НОЧІВЛЯ: На всіх популярних об'єктах, маршрутах та й просто часто-густо є кемпінги. Звісно це не про нас, платити від 5Є за просто поставити намет, ще й всеред галасу людей і у всіх на виду.
Зображення..Зображення

Всі ночі в мандрі, крім двох -я ночував в наметі. Ніяких проблем, жодного разу не заборонили, але є одне правило: НЕ РОЗПАЛЮВАТИ ВОГНИЩА в лісі, в сосняках і на приватних територіях, якими часто були навіть дикі узбережжя чи орендований ліс.
Ось я їхав безліч км островом, з надією заночувати над морем, тим більш що була погода для амбієнта. (фото - узбережжя за сіткою)
Зображення
Вже майже в темряві я виїхав до підходящого, не огородженого місця на узбережжі Сааремаа ( і таких випадків ще було, коли спускаєшся до моря а впираєшся в огороджене узбережжя, чи якийсь заповідний об'єкт ще й на сигналізації , як от біля порту Кайватсу).
Зображення

Кілька моїх ночей на фото.Щодо вибору місця ночівлі, то особливість лісів Прибалтики в тому - що вони не виїзжені дорогами-стежками як в нас, і заїзд в ліс треба чатувати, як правило це кожні щось 5км дорога в ліс (!), який ще й не чищений -"неосвітлений", тобто майже 90% доводиться бівачитись в хащах. Тільки в Литві ліси нагадують наші "залисини". Але всюди ліси там стережуть, і розводити вогнища категорично заборонено! Я ні разу не бачив поширених у нас "стоянок первісних шашличників"! Як факт.А в сосняках над морем біля Пярну, місцеві рибалки мене питали заглядаючи в намет -на чому я готую, щоби тільки на газу. Бо в них хутора так красіво сховані в соснах, просто впритул до дерев, і пожежі для них велика проблема.
Зображення .. Зображення

Друга особливість лісів, і з пункта "Безпека": ліси живі. Тобто багато диких звірів. І це не лякалка, в Прибалтиці заборонили відстріл вовків, і їх стільки розвелось що місцеві бояться ходити в ліс по гриби-ягоди. Я в Зарасай набирав воду на ночівлю, щоб поруч в лісі заночувати - то мене просто благали не ночувати у них в лісі, бо вовки навіть в село стали заходити (Зарасай це містечко з висілками). Мене впросили заночувати у них , на подвір'ї,в мінісадочку. Я не сперечався бо на Сааремаа у мене був неприємний досвід, коли я вже поставив намет,сьорбав шось....і почали неподалік вити вовки, з боку лісу над морем.Через півгодини шось я зрозумів що поспати не вдасться, все то мокре-холодне так -сяк навішав на сумки і поїхав в бік порту, ближче до людей :-|
Зображення
В Литві якось ввечері у чув хоркання кабанів, коли ставив намет. Тому одразу заблокував підходи до нього лісоповалом :oops: дада, кабани це вам не лисиці, вони скажені...
Зображення

Це ще не все, хехе :gi:
Влітку вас їстимуть комари, оскільки все пониззя Прибалтики дуже комаристе.
А на о.Сааремаа головна проблема це гадюки і павуки. Дєвочкам сподобається, жуб даю. :kazyavki: Навіть холодної осені павуки в моєму шатрі були як хазяї, просто всюди і різних видів-кольорів-розмірів!
Зображення

Втім там є й безкоштовні "рекреаційні пункти", правда дуууже рідко. В нас вони всюди над дорогою, в лісочку. Там тільки в великих туристичних зонах, як от Нац.Парк "Гауя".
ЛАЙФХАК: на карті ОСМ шукаєте кемпінг без назви -це безкоштовний від нацпарка кемпінг! Заїзжаєте і живете. Там і туалет, і поворотний мангал, і сміттєбак з роздільним сортуванням, і альтанка і пр! :hi2:
Зображення

Зображення

Одну ніч я ночував в закинутому геть нещодавно деревляному палацику колишнього хутора (на фото).До речі- Прибалтика багата на стару деревляну житлову архітектуру!
Зображення

І ще одну ніч я свідомо ночував в Зарасай (Литва) в самому дешевому хостелі знайденому в Букінг.ком , всього за 18Євро ))))),Була потреба відмитись-відстіратись-підзарядити гаджети. Бо дні були холодні настільки -що випрані дрібні речі розтягнуті на сумці велосипеда не сохли і за 2 дні (сонця мало, плюс вранці і ввечері імла знову то зрошувала)))))
Зображення
Зображення

ВОДА:
З водицею тут трохи важче. Колодязі в хуторах, ніби все ок. Але на другий день я так "заїхав", що висновків зробив на рік вперед :(
ЛАЙФХАК: НІКОЛИ (!) не заїзжайте ні з яких питань на великі хутори, там де є господарство.Чи просто на великі. З різних причин на хуторах тримають кілька відв'язаних ,великих, і троха диких собак :velo: . Якби не неділя (господар був вдома), я б на тому дереві десь під Паадрема (Ест) сидів би до вечора, рятуючись від вовкодавів що охороняли отару вівць на хуторі. Той же господар і дав мені пораду - чужим людям краще вибирати по якісь питання маленькі хутори, де немає очевидно господарства, чи живуть пенсіонери, чи просто закинуті -аби води в колодязі набрати. На всіх великих хуторах тримають відв'язаних зграю собак. Або ще -чатувати колодязь десь над дорогою, що там велика рідкість! (фото: Сааремаа, біля причалу)
Зображення

Ну або якщо це цивілізація - набирайте воду сміливо з-під крана навіть всюди:в кахве, в туалетах установ (в рукомийниках ,звісно))), Автозаправках і все таке.Ні разу не відмовили. Вода проточна -абсолютно безпечна, хоч місцеві кажуть що купляють для готовки таки бутильовану.
Зображення

ЗАРЯДКА ГАДЖЕТІВ: Так само -всюди де є люди.Мені не відмовляли в бібліотеках, кахве, музеї, дитсадку)))). На вокзалах (авто і залізничних) всюди є розетки для пасажирів,навіть в кают-компанії парома. Шкода що на вокзалах, де чекаєш електрич і є час -часто по одній розетці і буває що зайнята. :(
В цій мандрі через проблемний аккум смартфона зарядка стала щоденним обов'язком, тож варіантів в мене було за три тижні безліч. :ugeek:
Зображення

ІНТЕРНЕТ: Якщо вам не конче потрібно мати інет під рукою то можна обійтись точками free Wi-Fi, яких багато: великі магазини, АЗС, отелі, туристичні інфоцентри,бібліотеки, школи -це все де я виходив на зв'язок з Великою Землею :oops: . А ще як бонус -на залізничних і автовокзалах (Крім Литви), та на паромах(біля берега, звісно).Інет тут є навіть під час руху потяга, дяки більш потужним сигналам вишок , що є стандарт.Вишок менше але вони вище і потужніші. Інший варіант -купити пакет місцевого оператора - від 12Є, в інеті є огляди. В Литві free Wi-Fi відверто рідше зустрічається, або треба просити пароль, тому варто скачати карту на Андроід з точками доступу. На фото - я в бібліотеці школи в Каалі, Сааремаа - дивлюсь прогноз погоди і ін.
Зображення

БЕЗПЕКА: В Прибалтиці безпечно навіть для одиночних мандрівок з усіх сторін огляду. Ну,крім доріг, про що буде окремим пунктом. Тут немає зграй собак на вулицях, бомжей і різного (пардон) бидла. Лише один раз бачив п'яного мужика, і той ховався в парку. Школот...е...пардон -діти виховані, і на англіцькій чемно розпитують "Дядьку, як давно ви їдете". В наших селах від трудлюду годі чекати подібного.Це мене дуже приємно вразило. На вокзалах навіть маленьких наче в отелі -тепло, розетки, чисті туалети, і #котєгі !
Зображення

Люди привітні і добріші, виховані на дорогах, пішоходи і велосипедисти вкрай уважні. Це правда завдяки штрафам ... нє : ШТРАФАМ :stid:
На цій фотці до речі, навпроти головного Інфоцентру в Даугавпілсі (Латвія) поліція штрафує водятла який заблокував велопарковку. Через нього я не зміг пристібнути вел, і залишив його на вулиці, під вікном, контролюючи з інфоцентру. Вийшов а тут поліція, і подєлом :telefone:
Зображення

Втім довіряти на всі 100% не можна, тому...о богі -мені навіть дозволили завести всередину древнього Домського Собору мій велосипед, щоб на вулиці не познімали на час органного концерту спорядження! Всюди йдуть на зустріч, пропонують допомогу. Згадав, як сидів на узбіччі, жував шось. Зупиняється машина і жінка ввічливо питає чи все Ok :so_happy:
Зображення

Ба, тут навіть в невеликих містах, в їх центрах є безкоштовні туалети... з гарячою водою! Для Риги навіть є карта оних , в інеті ;). В Вільнюсі правда от -все платне. В Литві взагалі все помітно гірше (дороги, інфраструктура, сервіс), проте дешевше.
Зображення


3. ТУРИСТИЧНА ІНФРАСТРУКТУРА.
Похід починається з карт. В інеті на всі три країни є достатньо карт, + є безліч саме туристичних карт для Андроїд, але ті треба вибирати. В мене були встановлені такі по Естонії і Латвії, і окремо карта кемпінгів Прибалтики ( не знадобилась). Гірше з Литвою -в інеті майже немає карт, а на місці, в туристичних інфоцентрах мене шокували тим, що карти по регіонам у них ...в регіонах.Тобто в Вільнюсі не вийде взяти в інфоцентрі загальну туристичну карту країни, щоби планувати похід. Тоді мені показали в інеті туристичний сайт по Литві, з картами і т.д. Але....він на литовській тільки)))))))
www.lietuvon.lt
В м.Зарасай, це північ-схід Литви -є карти тільки по цьому регіону, Так само в інших регіонах. Але на відміну від Латвії-Естонії, де бесплатно і трохи не примушують брати - тут вони платні :stid: , проте мені дали перефотать, завдяки чому я відвідав ще кілька цікавинок Литви, не нанесених на ОСМанд, та й в ОСМанді шукати туроб'єкти є незручно вкрай,а на оглядовому масштабі багато цікавинок взагалі не з'являється.
Зображення

А на загал -карти там всюди. На вокзалах, біля цікавих місць, на в'їзди в міста, райони (округи), біля інфоцентрів, на причалах і пр.При чому вони різні, авторські))Єдине зауваження -часто карти на бордах на одній мові, і канєшна не на англ.
Зображення
Зображення

Інфоцентри у всіх райцентрах, при колишніх кордонах держав. Це ціла система установ, де тобі і вай-фай і підзарядитись і карту подарують, і кава-чай, сувеніри
Зображення
Зображення

Зображення
Зображення

Але в "несезон" вони працюють скорочено -тобто в суб-нед вихідні.І на це буває вихід -більшість з них мають біля входа інтерактивні термінали, де різними мовами можна здійснити пошук, або навіть вийти в інет, полистати фотки котиків :oops: !
Зображення
Зображення

Кілька мислей саме про тур.об'єкти:
Дуже багато "пустих", розкручених але відверто нецікавих атракцій, музеїв, настільки ця галузь комерціалізована. Наприклад стародавній замок в Лімбажи відновили так - наче він новобуд, лавочки, ліхтарі, драбинка наверх. Камень стін вичищений аж блищить, без оху як на древніх стінах церкви на о.Сааремаа.Дуже сильно нагадує псевдозамок побудований в Коростені, але там це частина зони відпочинку. А тут древня фортеця...була.Да, і за все це (майже) треба платити - вартість вхідного квитка.
Зображення
А ось до замкової башти (замок не зберігся) в Пярну(Ест) я так і не зміг ближче цього знака підійти. Як так? :?: Запамнятайте цю табличку ERAMAA, вона всюди в Прибалтиці, на в'їздах в ліс, на хутори жителів -і означає "Приватна територія"
Зображення
Ще як не дуже вдалий приклад -музей вітряків на Сааремаа. Музей просто неба, вітряки не працюють, зфотать можна бесплатно-з-за забору. А от чомусь вже на території це платний музей, і доволі дорогий. Ну ми канєшна не підемо за ті патики)))
Тримайте, фрі ліцензія :-P
Зображення
Зображення
Взагалі я не роблю огляд тур.об'єктів, втім не можу втриматись щоб не порекомендувати цей унікальний веломузей в Саласцгриві, шкода я не сходив :-?
Зображення

Навпроти, природні об'єкти розвинені і впорядковані : мостки ( на мол, через болотА, по скелям набережної) , багато оглядових майданчиків. Більше того -в деяких старих містах муніципальний закон забороняє будувати будинки вище напр., 4 поверхів! Як от в Цесісі. Туристам є єдина можливість оглянути місто -з дзвіниці костелу в центрі. Навіть біля банальної столітньої заповідної "липи Катерини" близ Саласцгріва - поважна історія з інфотаблички, огорожа , вказівники з дороги. А на Вкраїни 500-літні липи в Кичкирях (Льв) палять без сорому :cry: Кілька фото впорядкованості тамтешніх тур.об'єктів.
Набережна Лімбажи
Зображення
Кратер в Каалі
Зображення
Липа Катерини
Зображення
Набережна Балтики, так зване "Рижское взморье" (рус).
Зображення
Навіть археологічне городище має власний впорядкований майданчик, альтанку і табличку з історією (Литва). А не просто горб і всьо, і люди їздять мимо не знаючи коріння
Зображення

Трохи про сервіс.Кілька разів в великих туристичних центрах бачив такі от майданчики самообслуговування велосипедів. Там насос, і велииикий набір ключів. Все звісно прив'язано. Мені дещо стало в нагоді! Дякую :ura:
Зображення

Зображення

Ну і прокат вело просто всюди (сезонний), як частина теми про інфраструктуру.Нас то не стосується, але картинку доповнює.
Зображення

4. ЦІНИ - МАГАЗИНИ - СЕРВІС.
Короткий розділ. Лиш кілька особливостей варто запамнятати.
Навали магазинчиків як в нас, і тим більш оцих кіосків сільських -тут такого немає. В райцентрах (а сел крім як в Латвії майже немає) засилля маркетів, і це добре -там дешевше). Але якщо ви плануєте купувати їжу на бівак чи так -робіть це завчасно, буває що по 20-30км немає великого нас.пункта, а вздовж доріг ну хіба що зрідка АЗС, де все дорого. Наприклад в чималому с.Паадрема немає магазину. Хуторяни їздять по продукти за 20км.Ах, ще ж назад їм. Лиш один раз я зустрів в селі магазинчик.Все інше давно закрито.
ЦІНИ: З трьох країн, в Естонії найдорожче, в Латвії все трошки дешевше, в Литві ще дешевше. Окремо на о.Сааремаа (Ест) -булочка 150гр за наших 50грн, або вже булка за наших 120грн :mrgreen: Ні, дякую...у вас і хліб смачнючий, хоч і 1,5Є за 700гр
Зображення

Нижче трохи цін з Естонії, які середні
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Пиво на загал в 2-3 рази дорожче ніж в маркетах України, а моє улюблене темне лагер в середньому від 1.5Є.Тож доводилось економити , бо бюджет складав всього 2-5Є на день
Зображення
Хліб в Прибалтиці дуже смачний, часто з добавками, прянощами.Він взагалі наші дубові бухінці не нагадує. І тут до речі ніде немає цеглин хлібу,тільки порізаний і запаяний.
Зображення

А от мнєсо на диво в одну ціну з нашими.Сардельки першого гатунку близько 1,5євро за кіло. А все дяки тому що багато ферм і товарняка. Напроти -зерно вони експортують,тому і ціна...
Зображення

І про природу дбають - розділяйте своє сміття, тут вам не там :D
(острів, село, роздільне сортування сміття). #Не_столиця_але
До речі узбіччя нереально чисті...перші тижні після прибирання їх спец.технікою.)))
Зображення

Про еко - на цінниках до пляшок ви побачите "+0,1Є" - це ви платите за утилізацію тари, заочно.На вході ж в магазинах, АЗС - отакі приймальники тари.За кожну пляшку вам повертають ті самі 10Євроцентів :so_happy:
Зображення

Що зручно - всюди на цінниках нижче ЦІНИ вказана вартість цього товару за 1кг! Що дає змогу легше вибирати по критерію ціна-вага. В нас таке тільки в деяких маркетах.
А що незручно -на відміну від укр.лабазів, де навіть в селі можна купити наприклад 200гр цукру -там абсолютно ніде немає вагового товару -крупи, цукор.Це проблема для одиночного туриста, бо маленька упаковка цукру значно дорожче (200гр я купив за півтора Є), а кілограмову мені немає де возить, і для чого))))))
Довелось побувати і в веломагазині, де допомогли з замком велоботів, бо я не мав потужної викрутки. Ціни правда .... :shock: (замки Шимано SH M51 шось 14Є)
Зображення


5. ДОРОГИ,ВЕЛОДОРІЖКИ, ІНШИЙ ТРАНСПОРТ (пароми, потяги...)
Дороги викликають отой, що коґнітивний дисонанс.Бо з одного боку я першу яму побачив на 11-тий день мандри! О, як я припав до неї, рідненької. Фоткався на згадку, скучив же! :gi: З іншого - дороги там почасти "мало". Саме дороги стали проблемою мого плану перетнути велом Латвію від Огре до Даугавпілса. Фотки все пояснюють.
Це дорога в глухім заозер'ї Литви, до с.Стелмуже. Ідеальні вилизані серпантини. Всю мандру Прибалтикою, крім доріг де не було покриття - можна було не триматись керма, не дивитись на дорогу, не турбуватись що дощем залило ями (згадую як лячно було в дощі Закарпаттям їздити(((.
Зображення
А це міжнародна магістраль з Вільнюса до Мінська. Не бентежить що однорядка? Так, місцями з'являється узбіччя, але з половину її отакої. І так всю Прибалтику -найбільша проблема була -що навіть великі магістралі однорядні!!!! Для нас це не вкладається в голові, а для руху машин по ним- ти не вкладаєшся в швидкість. Іноді є узбіччя поза смугою, іноді геть до зрізу полоса вузька. А з'їзди з цих доріг -висипані крупним щебнем, камнем. Геть ніяк поступитися. Цілий день на таких дорогах я вісив в дзеркальці, чому й вказав його червоним кольором на початку огляду, до снаряги. Ось така особливість геть псує бажання багато їздити дорогами, втім там ще є багато велодоріг, але..."Я по ним канешно не поеду" (с)
В МІНСЬК
Зображення
В ВІЛЬНЮС
Зображення
В ДАУГАВПІЛС
Зображення
В ТАЛЛІН ( і це шматок з широким узбіччям, часто його на цій магістралі немає зовсім),
Зображення
В столицю Сааремаа (ну тут хоч машини їдуть тільки майже пару хвилин вервечкою -коли їх в порт привозить паром)
Зображення

До слова -водії неймовірно виховані і терплячі, навіть важкі фури чекали поки зустрічна звільниться ,щоби об'їхати мене. Бо навтіь якщо місце поруч було -вони не протискувались, а на всю зустрічну об'їзжали. :hi2:
Тут мене питали, як там прибалти, чи раділи що ти з України, ніби ж вони тож не дуже дружньо до росіян. Мене було видно що з України, дяки нашитим на нову снарягу мною тризубам і відбивачкам, але чессно - ніякої уваги майже не відчував, не пам'ятаю. Здається їм байдуже. Як один з них сказав "З України, о, у вас там війна, я знаю, да", і байдуже поцідив далі свою каву.
фотка просто так, як розвивають велорух не у нас, це центр Вільно
Зображення

Мене здивувала відсутність поліції на дорогах, чи в містах. Потім я почав помічати оці штуки, а потім і інші. Штрафи і тотальний контроль рішають все (в разі порушення ПДД все автоматично іде в центр якийсь, де водію виписується автоматично штраф без суда і слідства)
Зображення

А ще в мене разом з вовками на Сааремаа та вовкодавами біля Паадрема був такий інцидент: Уявіть широку магістраль в Ризі, щось як проспект Перемоги в Кийові. Я їхав по велодоріжці, яка (що мене бісило) безперервно петляла боками вулиці (бо по одній стороні не змогли прокласти,щоб).Черговий перетин вулиці цієї. Дождався зеленого світлофора -поїхав...перетнув половину дороги їду далі...раптом усвідомлюю що машини на зустрічній на яку я виїхав половині дорозі не зупиняються!!! :o . Вони сигналять я давлю на всю мене ледь об'їзжає якийсь джип. Вказується ...не повірите -півдороги зелене на велодоріжці світло, другу половину треба чекати -там свій окремий світлофор.Це ппц. І зі знаками там явно перебор, дуже напрягає, я вже навіть забив на всі ті заборони велосипедом по тротуару, там на диво багато таких знаків.Бачив знак, що забороняє велосипедом виїзжати на набережну,Там така облаштована гарненька, з мостками. :oops: я канєшна поїхав
Зображення

ВЕЛОДОРІЖКИ. Ви довго чекали їх побачити, і я теж. Правда я швидко до них охолов,там. Я їздив від локальних сільських-смт-шних велодоріжок, мощених з фігурної кольорової плитки (в селі!), до маршрутів "Євровело 13" і пр., які мають власну прокладену часто лісом-узбережжям дорогу, мости, лавки під ліхтарями !!! Да, це круто коли про тебе так турбуються. Але Євровело 13 залишило осад -з одного боку оце що згадав , і ще у фото:
Зображення

Зображення

"Сосны на морском берегу" В.Цой "Євровело 13"
Зображення

Мандрівник із Франції, від кемпінга до кемпінга по "Євровело 13"
Зображення

Рига, двостороння з парковками і т.д.
Зображення

Велодоріжка всеред древніх стін селища на Сааремаа. Там багато садиб, сел мають вздовж вулиць камінні стіни, що оборсли мохом і колись взагалі були під два метри.
Зображення

Правда , вони сказошні? "Євровело 13"
Зображення
....
Окремо - цеє "Євровело 13" має шикарні ділянки, особливо які понад морем та зеленими хуторами. Але більшість її плентається з боку на бік шматками вздовж траси Рига-Талін. Жахлива переповнена однорядка!!! :evil: Іноді навіть не змогли прокласти велодоріжку за браком ширини дороги -то нате вам, 50см узбіччя впритул до машин.
А іноді взагалі немає узбіччя. А ще почасти немає власне самої велодоріжки Євровело.

З іншого боку -їздити ними приємно тільки в прогулянковому форматі. Бо по факту швидкість на них менша, часто ними пішоходи, зустрічні вело, скейтери оті -там їх дууже багато. Магістралі вирівнені -а доріжки під ними петляють вниз-вверх і локально в'ються, що втомлює на вантаженому велі і помітно зменшує середню швидкість. Я часто ігнорував велодоріжки, там де було місце на соше. Ще одна особливість - прокладені тротуаром велодоріжки постійно пригають коли ти проїзжаєш заїзд на чиюсь садибу, установу, подвір'я. І не всюди виглажено заїзди, що в далекій мандрі на важкому ригіді критично - не розвалити колесо об бордюр. В Литві то взагалі жах -заїзди це рідкість ,тільки десь в центрі, і прокладено дуж неякісно.В Литві все гірше, і водії не такі чемні :geek:
На фотці -парк скейтерів в Даугавпілсі- тут можна і велом, і навпаки, їм можна по велодоріжкам.
Зображення

О, це памнятна фотка.Тут я простояв шось хв 10 під світлофором.Поки не підійшов пішоход і не приклав длань на оцю жовту коробку. і о чудо....боги дали зелене! :stid:
Зображення

ПАРОМИ: Пароми як велетенські пароплави, справді, я н едумав що вони такі. Там і кілька палуб, і каюти, і бари і столовка і ігрова кімната для дітей і ін. Заїзжати на паром через термінал для пішоходів, але з велом в нижній ярус, з вантажівками. Кают-компанії зверху. Звісно якщо погода можна позависати і на палубі. Ціни смішні - з Таліна до Хельсінки 13Є з велом, з Віртсу до острова Муху 3Є за 45 годин морем, і под. Ну для порівняння півгодини електричем, щось там із 25км велом 4+Є з Тракая в Вільнюс, бо не встигав до темряви до Білорусі ( прості електрички дешевше)
Зображення

Хех, ще є переправи))). Да, ручні! Це частина Нац.Парка, її атракцій. Це справді старовинна переправа через р.Гауя. Яка неглибока, і тече через півкраїни але ж яка в ній вода чиста, я був не повірив!!! Вартість 1Є з велом,це десь біля Сігулда-Турайда.
Зображення

Зображення


ПОТЯГИ:
ВСІ потяги мають обладнане місце для велосипедів, іноді це хоча б один вагон, як правило той що у хвості, іноді два. Сучасні швидкісні "Інтерсіті" звісно в кожному вагоні мають місця для купи велів! Там же і розетки для підзарядки, там же і вай-фай (крім Литви), телевізор, кава (в Інтерсіті)
Зображення

Зображення

Наостанок згадаю добрим словом наш потяг, яким я дістався Риги з білоруського Словечно ( так, з Житомира я приїхав в Овруч, звідки велом 55км до Словечне(Білорусь).Так дешевше ніж з Києва на 350грн))).
Потяг "Чотири столиці", новенький і пахне хвоєю, хоч натирайсі ним (с)Diesel :viktory:
В Туалеті як в отелі -навіть душ є. Всюди звукоізоляція, коврики, кава заварна, ага кава всюди...ллється))). В купе кілька типів освітлення -як в літаку -над своїм лігвом, щоб не світити все купе, тому хто спить. Біля узголів'я електророзетки. Інтернет не передбачено, поки. А от вел через дизайн люка в даху ледве вліз, мій!, тому довелось пристраховувати мотузкою.
Потяг "Чотирьох столиць" Київ-Рига
Зображення

6. Незле тихе слово про БІЛОРУСЬ :mrgreen:
Совок.
Ну а шо -незле і тихе одне слово.
Хочеш їстоньки? На тобі синку, в кафешці в центрі Мінська полухвабрикати, напіврозігріті, суціль сервіровані пластиком, де вилка ломається в жубах. А це кста -був останній мій Жуб! :oppa: І це було наших 100грн, навіть кава в пластм.горнятку,фє
За мною кста прибрали феєрично, поки я вдягав куртку -тупо згрібла всьо в скатертину і витряхнула в відро біля входу.
Зображення

Хочеш питоньки? На тобі газіровочки, з рожевого дєцтва.Ти правда півгодини будеш вивчати інструкцію, а потім все одно нічого не отримаєш.Дєньги правда візьмуть,мабуть за підсвітку цього крокодила)))))
Зображення

Проте в потягу "Мінск-Гомель" ти все-таки сьорбнеш чаю. Правда без цукру. Чай включено в квиток, не викрутишся. А от пакетик цукру не включено.
Давайте ще раз:
в квиток вартістю на наші дєньги щось 200грн за 4 години їхати -включили чай, але цукор тра докупляти окремо, за 3коп. Поняли? Я ні...
Зображення

Ну і про вай-фай картінкою. Мені здається навіть в ЗАГСі менше кроків треба зараз, щоб побратися, чим в Білорусі вискочити в інет. Кста, карточки місцевих операторів тільки у відповідних кіосках, по паспорту.
Зображення

І вночі поліцаї, всюди. Ніби нормальні люди, як розговорились. Але інструкція така - стерегти ніч в місті від людей ячкі шастають і шось фотають. Врагі народа, значть.За цим палацем в Гомелі, збоку -управління КГБ. Може через це і причепились. Але взагалі контраст разючий -після Прибалтики де бачив поліцію кілька разів -тут їх як народу, від якого вони стережуть сам народ.Тьху, я заплутався.... :cool:
Зображення

ГАРНИХ МАНДРРРР!
#котєгі
...
Цяя мандрівка завдячує веломагазину "Два Колеса" у вигляді Дизеля, Крошману за відстрочку боргів по пошиву і ін., Антоніо , ДЖазєцу за аккум до Пентакса, який я так поки і ще досі вже не віддав :stid:

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:30 грудня 2018, 01:35
jazzec
Афігенно!

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:30 грудня 2018, 14:31
Perya
Талановито описано. Дякую! :hi2:

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:30 грудня 2018, 20:57
ТК Поліське Джерело
Шпасіб :hi2:
Вичитав помилки, троха додав тез, поправив одну фотку і знайшов отой лінк на карту Литви, на литовській звісно))))
МАНДРУЙМО ;)

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:01 січня 2019, 21:39
krecc
Я ніби сам там побував :so_happy:

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:14 січня 2019, 22:40
SAN
Павел "Глыба" Мокрицкий - мой новый КУМИР!!! :velo: :ua: :viktory:
п.с. - я серьёзно! Гуру! Читал с огромным удовольствием!

"ВелоБалтія ". Інструкція до використання

ПовідомленняДодано:18 лютого 2019, 10:16
ANTOSHKIN
цікава інструкція :velo: